19 maart 2014

Brussel

In de kringloop vond ik een oude ansichtkaart van Brussel. Lang lang geleden ging ik een keer naar de hoofdstad van het België, maar ik herinnerde me er niet meer zo veel van. Tijd voor het maken van nieuwe herinneringen, op naar Brussel! Vanaf Rotterdam Centraal is het maar 2 uurtjes met de trein.
We hebben niet allerlei belangrijke bezienswaardigheden gezien - maar natuurlijk wel de Grote Markt! Het was meer een beetje ronddrentelen met een hapje hier en een hapje daar, vandaar de vele eetfoto's. Gebakken vis bij de Noordzee - Mer du Nord, Turkse pannenkoekjes eten op de drukke Zuidmarkt waar mannelijke kooplieden  - alles 1 euro brulde. Ik heb nog niet de lekkerste warme wafel gegeten maar wel de meest hypnotiserende overdadige wafels gespot.
Ons hotel Manos was iets buiten het binnenstad - net te ver om te lopen. De volgende keer boek ik iets dichter bij het centrum. Accor hotels heeft bijvoorbeeld een aantal hotels in het hart van de stad.
Brussel is een lekker levendige metropool, ik kom snel terug. Al is het alleen om de lekkerste wafel te vinden.



Hunting and Collecting
Een mooie winkel met prachtige kleren en fijne hebbedingen. Ze verkopen naast de bekende merken, ook van kleine designers.

Een restaurant en viswinkel op een zonnig plein in de Vlaamse buurt van Brussel en brullende mannen. Wat gebeurt er nou precies? Je bestelt aan de balie een portie garnalenkroketten of een vissoep en je laat je naam achter. Als je bestelling klaar is roepen ze je naam:-). Het is lekker druk, chaotisch en soms weinig plek om te eten. Maar de vis is supervers - we aten samen een gebakken zeebaars - heerlijk!


Nüetnigenough
Ik heb een zwak voor grappige namen en als een klein restaurant Nüetnigenough heet dan moet ik daar heen! Ze serveren zalige Belgische volkskeuken, een grote selectie verschillende biertjes en hele aardige behulpzame bediening die mij hielpen met de Franse uitspraak.

13 opmerkingen:

  1. Ziet er super leuk uit, ben zelf al heeeel lang niet meer geweest. Die wafels zijn niet normaal; puur natuur moet je ze eten, gewoon met suiker! Dus inderdaad nog een keer terug voor de lekkerste wafel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's! Ik ben er zelf nooit geweest, maar het lijkt me een leuke stad. Als ik van plan ben een keertje te gaan, zal ik zeker dit artikel nog even lezen voor wat hotspot informatie! Liefs, Stella.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige lijst! Die muurschilderingen en die snoepeendjes, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ik vind die muurschilderingen erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig! Brugge en Antwerpen vind ik ook zo ontzettend leuk. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat fijn dat je er binnen 2 uur bent! Ziet eruit als een leuke stad, of het ligt aan je mooie foto's ;) Ik wil er ook nu ook naartoe. Mer du Nord klinkt verleidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gave foto's! En ik krijg er trek van... Ziet er allemaal erg lekker uit! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeeh, ik krijg meteen honger en heb net gegeten haha!! Hele leuke post is dit geworden zeg. Krijg er vakantiekriebels van! Mer du nord klinkt leeeuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love Brussel! Man en ik proberen ieder jaar minimaal 1 weekend weg te gaan zonder de kinderen. Vorig jaar was Brussel aan de beurt. Geweldige restaurantjes, sprookjesachtige kerstmarkt en een indrukwekkend muziek museum. Dit jaar maar weer gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke dingen allemaal. Mooie foto's van de stad, zie ik daar nu een mooi kussen voor De Baron? en hoe leuk zijn die kuikenschuimpjes? Je rugtas vind ik erg mooi trouwens, ik wil al een tijd een rugtas aanschaffen. Nu de verhuizing grotendeels achter de rug is, ontstaat er weer ruimte om vooruit te kijken, hopelijk snel ook zo'n mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's van de stad, je outfit en die kaart, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment!
xo