16 november 2015

THE LITTLE THINGS/26

Afgelopen week was ik veel in beweging. Ik probeer een aantal kilo's af te vallen voor de bruiloft van mijn toekomstige schoonbroer. Gelukkig woon ik dichtbij een prachtig park ~ de Kralingse Plas. Een grote plas met veel bomen met de skyline van Rotterdam als achtergrond. De wind door mijn haren, heerlijk! Het voelt ook niet als een lichamelijke straf als ik een rondje van vijf kilometer wandel.

Elke dinsdag ga ik even naar de Binnenrotte om de markt te bezoeken. Ik struin graag de tweedehandse kraampjes af. En op weg naar huis vond ik een bos bessentakjes midden op de straat. Ik bleef staan om te kijken of ik de eigenaar op zag duiken om zijn verloren herfstboeket op te halen. Maar niemand kwam. Ik nam de takken toch mee naar huis, en zette ze in één van mijn mooiste vazen. Altijd fijn om iets voor nop te vinden toch? Een poosje geleden kreeg ik via Stekjesruil een paar stekjes van een Chinees lantaarnplantje. Ik heb ze op een laagje potgrond gelegd in een klein potje en daarna met een boterhamzakje afgesloten. Ze doen het goed en sommige hebben nieuwe blaadjes gekregen!

Ook bezocht ik samen met een vriendin een aantal kringloopwinkels in de buurt van Rotterdam. De laatste tijd vind ik weinig leuke spulletjes in de shops. Maar ik vind De Jacht altijd leuker dan iets kopen. Toch heb ik iets leuks gevonden in de kringloop - een vaasje en een piek in de vorm van een ster.

Vrijdagavond, aanslag in Parijs. Met veel ongeloof heb ik naar de tv zitten staren. En daarna kon ik moeilijk in slaap vallen. Ik kan het nog steeds niet bevatten wat er is gebeurd. Dat er mensen zijn die zoiets in staat zijn. Zoveel onschuldige mensen....en niet alleen in Parijs maar overal in de wereld. Waarom is er zoveel haat? Let love rule.

Last week I had a lot of exercise. I'm trying to lose weight for the wedding of my future brother-in-law. Luckily I live near a beautiful park ~ Kralingse Plas. A large lake with lots of trees with a great background - the skyline of Rotterdam.
Every Tuesday I'm going to go to the Binnenrotte to visit the market. I like the second-hand stalls. And on the way home I found a branch of twigs with berries in the middle of the street. I paused to see if I saw the owner. But nobody came. I took the branches home, and put them in one of my most beautiful vases. Always nice to find something for nothing. A while ago I received  a few cuttings of a chinese lantern plant for free. They do well and some have gotten new leaves! Always nice to swap plants rather than buy. I also visited a few charity shops near Rotterdam with a friend.  I found some nice stuff - a star and a vase. 
Friday evening - a attack in Paris. With much disbelief I was staring at the TV. I still can not comprehend what happened. That there are people who are capable of such a thing. So many innocent people .... and not just in Paris but everywhere in the world. Why is there so much hatred? Let love rule.

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Ja verschrikkelijk he.
    Leuke foto's!Ik ben ook erg gek op plantjes. Momenteel zit er ook een voor mij op de post. Ben benieuwd:)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment!
xo